Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, January 19, 2011

Here we go, my first entry!

Assalamualaikum and may all of you peeps have a good day! 


Macam yang u guys semua nampak as in the title, so here I came out with my first new entry! Haha. -.- Disebabkan ini adalah entry yang pertama, so adalah lebih baik kiranya kita berkenal-kenalan dulu, boleh?


* yes, that's me

So, nama diberi (yang bila orang dengar rasa menyampah je) Nazira Shafinaz Binti Mat Nazari.
Ingin ditegaskan sila jangan panggil nama Shafinaz. I repeat, sila JANGAN panggil Shafinaz sebab rasa agak weird and tak biasa. So, just call me Zira, okay!
I was born on 9th of July 1989 means now, in year 2011, I am 22 years OLD. Yeah, old already. -.-


Eh, saya mix je bahasa nih, takpe kan? belasah je okay. Hehe.


* saya. ayah saya. mama saya. ekin.
nami. mamat. ayis.

Saya anak sulung, from five siblings. Menetap di Teluk Intan, Perak.
Mendapat pendidikan awal di of course Tadika, -.-


* quite hard in finding my sekolah rendah punya logo so nevermind lah. So, ini logo
SMK Seri Setia.

okay then sekolah dekat SK Peserian, Batu Pahat. Lepas tu, SK Tebok Banjar, Teluk Intan and sekolah menengah dekat SMK Seri Setia, Teluk Intan.


* Politeknik Sultan Azlan Shah. Located in Behrang, Tanjung Malim.
This is where I gain most of my sweet memories as well as the bitter memories. Three years being in there, there's lot of memorable moment that I would ever forget entire of my life! 

* and here I am now, pursuing my Bachelor in Civil Engineering at Universiti Teknologi Petronas.

With my SPM result yang tak berapa nak flying colors tu, I further my study at Politeknik Sultan Azlan Shah untuk buat Diploma in Civil Eng. After 3 years, here we goes. Doing my Degree in Civil Eng. at University Teknologi Petronas. phew! What a tragic story. -.- 


I am not thinking to write much. Maybe sikit as, apa orang kata? Pembuka bicara? Lebih kurang lah kan. Hehe. 


So, kalau nak ucap Happy New Year pon memang dah terlambat. Cuti semester pon dah nak habis. So, we'll see what 2011 has planned for me. Is it happiness? Or am I'll still be a loner? Whatever it takes in front of me, I am not giving it up so easily and that's my word. 
Until then, live your life guys! Never ever regret it, keep believing in yourself and never give up. Do patient, because sometimes it worthy. Trust me.


Assalamualaikum.


* penat jugak ber-blog-ing nih actually kan? -.-

6 comments:

  1. eh? cik Shafinaz ada belog dah? haha..
    Selamat datang ke dunia blog.. hak hak (serius x reti nak panggil shafinaz.. zzzzz panggil ziera lagik senang)

    ReplyDelete
  2. welcome 2 dunia blogging cik shafinaz.....wakakaka...:))

    ReplyDelete
  3. haha, sengal je kan. okay, sila beri tunjuk ajar!

    ReplyDelete