Daisypath Anniversary tickers

Sunday, January 30, 2011

Shawl?

Hai peeps! Assalamualaikum.


Hai you guys, sihat? Actually sekarang musim tak sihat tau. So, do take care about yourselves okay peeps!
Okay, just a simple entry. Didn't feel to write much. Kalau before nih I asyik cerita all about myself, so I was thinking untuk buat something yang lain, a bit different untuk entry kali nih.


Okay, disebabkan I am a girl and saya suka sangat tengok girl yang pakai SHAWL! Contoh macam Yuna! That's why saya sangat meng-admire Yuna! She's very stylish girl even beliau seorang yang bertudung. Plus she's very talented. Okay, enough with Yuna. -.- Saya sebenarnya nak cakap pasal shawl. Any girl out there loves wearing shawl? I am 100% sure mesti ramai kan.


So, here we goes.


Lately nih, macam-macam jenis shawl yang jadi trend teenagers sekarang kan. Contohlah kan :





* See, macam-macam jenis kan? Actually banyaaaaak lagi.

So, macamana nak tau whether bentuk muka kita sesuai pakai shawl or tak? Actually, for me laa, sesiapa pun sesuai pakai shawl nih tak kisahlah muka bujur, tembam, bulat, cengkung etc as long pandai menggayakan dan sesuai dengan corak shawl, then you will look gorgeous girls

Hmm. Masa I tengah usha-usha few vid from these two girls, Dian and Ellisya, two girls yang sangat talented in singing, I've found something yang menggerakkan hati I untuk tengok. She is teaching on how wear shawl neatly! So, c'mon girls, let's take a look!

* Hehe, she is cute! So, how? Nice, isn't it? Itu basic laa cara pakai shawl, banyak lagi style-style lain. For beginner, nak try-try, boleh cuba macam nih.

Actually I love to hear her singing, and beliau juga sangat pandai bermain gitar! Oh, saya tak pandai main gitar. Tapi saya suka lelaki yng pandai main gitar. Err, Okay. Off topic. -.-

So, for me, as a girl yang bertudung, there is no wrong untuk berfesyen dengan tudung yang kita pakai. It's only cara kita menggayakan tudung itu mestilah dengan cara yang betul dan masih mengekalkan kesopanan kita sebagai Melayu dan menutup aurat tu yang paling penting, betul tak? 

Okaylah, sementara korang try pakai shawl dengan kemas tu, jom kita layan one of my favorite vid from this girl. Enjoy!



Until then, Assalamualaikum and have a good day! (^^,)




No comments:

Post a Comment