Daisypath Anniversary tickers

Saturday, September 10, 2011

Banyak cakap la kau Cik Zira!

Hai hai, wassup wassup! Ngee, bukan Mila in the house yea. Cik Zira in the house nih, memang tengah ada kat rumah nih. hihi. Kenapa? Sebab esok ada openhouse nih! Mana boleh miss event-event menarik dan mengenyangkan perut nih! Tak boleh~ Tak boleh~ hihi.


Puan Mama macam paham-paham je pepagi dah call. Bukan call suruh balik, call tanya nak mama bank-in duit tak nak suruh aku duduk diam-diam takpayah gatal balik rumah. =.=" hihi, puan mama tuu biasalah, dia malas tengok anak-anak dia susah-susah ulang alik penat bawak kereta semua. Padahal anak dia nih yang memang suka susahkan diri sendiri. huhay! Tapi dengar laa background suara encik ayah kata 'biarlaa dia nak balik, suruh ambek ekin sekali' Ekin disini adalah cik adik aku laa. huu. See, encik ayah jugak cool. hihi. 


Pastu lepak UiTM jap tunggu si adik, aku terusha laa sorang student nih cam agak berisi laa badan dia. Okay fine taknak hipokrit, but memang berisi lah senang cite. Kesian aku tengok, panas-panas jalan sesorang. Orang lain jalan dengan kawan-kawan, huhahuha dengan kawan-kawan. Hmm. Aku pernah laa terbaca entry-entry blogger blogger lain pasal wujudnya sikap memilih kawan nih. Ada yang nak kawan dengan orang cantik-cantik stylo-stylo je baru korang pon sama nampak stylo jugak, yelaa tumpang ke-femes-an diorang kan. Abes, yang gemok-gemok yang huduh-huduh macam aku nih korang taknak kawan. Tak baiklah, ntah-ntah diorang tu laa yang paling setia jadi kawan korang. Paling ikhlas berkawan. Dan jugak paling bersih hatinya. Almaklumlaa, banyak kes laa weh dengki-dengki antara kawan nih. Tak boleh tengok kawan lain lebih sikit, cantik sikit, pakai barang mahal sikit, even antara kawan baik sendiri. Ish ish ish. Aku pon tak faham apa kaitannya dengan budak perempuan yang aku nampak tadi, tapi ntahlaa. Sebab aku kesian kot tengok dia jenjalan sesorang takde kawan. huu.


Haaa, lagi satu nak cerita gambar raya family aku dah siap! Okay, aku tak cantik dalam gambar tuu. Sobs. Fine, memang dah tak cantik, posing or sengihlaa macamane pon tetap tak cantik kan. Saya tahu itu. huhay! 


Tengok, encik ayah dah siap gantung dah gambarnya. Tapi gantung tak cantik, tak sama tinggi dengan frame sebelah. Kena tanggal balik okay encik ayah?
No no no. 

Haa, esok family aku punya openhouse. But yes, sedih sebab kawan-kawan yang ada sekitar Teluk Intan nih dah mula balik campus masing-masing. Tak dapatlah datang yea? Takpelah, tahun depan la pulak. huu. Nih kira sekali laa untuk kawan-kawan puan mama, kawan-kawan encik ayah, kawan-kawan si anak-anak sekali lah. Agak ramailah nampaknya. Plus puan mama kan owner nursery, mesti ramai parents budak-budak nursery tuu datang, siap nak buat pentas kecik haa kat rumah. Fyi, dulu lepas SPM, i pernah tau jaga budak-budak nih. Setakat jaga budak, buat susu, tidokan baby, mandikan baby, small the matter lah. Ehem. Berlagak. Buat baby nanges pon pandai gak actually. hihi. 

Puan mama posing ngalahkan aku. Yang kena gantung ketupat merah tuu aku-yang-manis nih jugak laaa. huhay!

Haa nih kira background 'pentas' laaa. Saje gedik jap. hihi.

So far, ketupat segera je yang dah siap rebus, Yang lain-lain malam baru start masak.

Wait for next entry nak tengok meriah or tak meriah openhouse Cik Zira Punya Cerita nih? Pentas kecik tuu untuk apa sebenarnya? Banyak tak makanan-makanan sedap? hihi. See ya later!



4 comments:

  1. hang p tmn x student yg bdn brisi tuh??hawat x mntk no.die tuk aku..aku nk kwn ngn die..hehhehehe... wuuuuu...cm meriah jerrr open house umah ko..jamal abdillah ade x bt show kt pentas tuh??ker ko pggl aaron amer bt show..gagagga~mohd faris azrin..:)

    ReplyDelete
  2. Alaaa kalau aku kenal dah lama teman weh. huu. haha, aaron amer kate ko! kekekeke.

    ReplyDelete
  3. aaron amer die mai x umah hang ni??aku nk mai umah hang ni..tp jauh ler pulokk~~hihihihi...:>

    ReplyDelete
  4. Dia xmai laaa, busy. Biasa laa artis~ kekeke. Mai laaa, sejam je ponn~ Contact anip. hihi

    ReplyDelete